1403-06-07 07:38
129
0
91204
یادداشت؛

هفته دولت تبیین مشی مدیریت انقلابی

علی منصوری کارشناس رسانه در یادداشتی نوشت: هفته دولت یادآور شهیدان رجایی و باهنر و تبیین مشی دولت‌ها برای آینده کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، هفته دولت که به یاد شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده است در حقیقت تبلور معتقدات برخواسته از آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبیین مشی دولت‌ها برای آینده و توجه دادن مدیران کشور به خط و مشی آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

اگر بخواهیم خواستگاه انقلاب اسلامی و مردم را بیان کنیم حضور و ظهور مردم برای ایجاد انقلاب از این سه خواسته فراتر نیست اولا رفتار و منش دولتمردان منطبق بر اسلام باشد، ثانیا رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و استقلال همه جانبه از نگاه مردم است، ثالثا فراهم آوردن عزت ملت در سطح جامعه و رفع تبعیض در تولید ثروت و ارتقاء رفاه اجتماعی است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی فرمودند: «مهم‌ترین وظیفه دولت بهبود فضای کسب و کار و برطرف کردن موانع آن است» و حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «حکومت اسلامی، حکومتی است که برای مردم خدمتگزار است و باید خدمتگزار باشد… اینها (مردم) حق دارند به ما و به شما، خیلی حق دارند. وقتی دولتی پیش می‌آید، آن هم دولتی است که مردم به آن حق دارند، شما باید خدمت کنید به مردم. همه باید خدمتگزار این‌ها باشیم و شرافت همه ما به این است که خدمت به خلق خدا کنیم».

دولت شهید رجایی الگویی از دولت مکتبی بود و تأسی دولت شهید رئیسی با عنوان شهید خدمت به معنایی حقیقی، توجه به اصول انقلاب و دولت شهید رجایی را به نمایش گذاشت، او معتقد بود که اطاعت از رهبری باید در عمل مشاهده شود، اکنون که به همت مردم و با حضور آنان انتخابات تحقق یافت و بنا به فرمایش رئیس‌جمهور دکتر پزشکیان دولت وفاق ملی شکل گرفت و مجلس بی‌سابقه‌ترین عملکرد خود را نسبت به تایید کابینه به نمایش ملی گذاشت وظیفه مردم ودولت هماهنگی و خدمت است.

رأی اعتماد مجلس اصولگرا به کابینه دولت پزشکیان با امید به حل مشکلات کشور است و از این باب تعداد بسیاری از افراد جامعه به آینده کشور و حل مشکلات آن، خصوصا در حوزه‌های چالشی مانند اقتصاد و معیشت خوشبین و امیدوار هستند.

کابینه دولت چهاردهم توسط رئیس دولت و رأی اعتماد مجلس به دولت حاکی از آن است دولت چهاردهم همانند دولت شهید رئیسی برای کار آمده و وارد دور خدمت خواهد شد نه آنکه مشکلات را به گردن این و آن بیندازد.

مردم در دوره شهید رئیسی طعم خدمت را چشیدند و معنای مسئول و مدیون به خدمت و کار برای مردم را با هم درک کردند و مردی را دیدند که خستگی‌هایش را پشت در گذاشت که تا جان در بدن داشت برای این مرز و بوم و مردمانش کار کرد و شب عید و روز تعطیلی نمی‌دانست.

نگاه مثبت آقای پزشکیان به پیشرفت در گام نخست نشانگر اراده در رفع مشکلات درکارها است و از سوی دیگر توجه دولت چهاردهم به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنرباید الگوی دولتمردان باشد. می‌تواند موجب افزایش امید در جامعه گردد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت چهاردهم قطعاً اجازه داده نخواهد شد که بدون پیش‌بینی منابع مالی لازم و همچنین رعایت اولویت‌بندی و در نظر گرفتن نیازهای ضروری و اساسی مردم، پروژه‌ای در کشور آغاز شود. در حقیقت توجه وی به اصول وبرنامه‌های هفتم توسعه است؛ البته اجرای آن مستلزم برنامه نظارتی دقیق است.

نظارت مهمترین خواسته مردم از دولت در انتخابات بود و همچنین رفع مشکلات معیشتی مردم اولویت اصلی از دولتمردان است. لذا شناسایی ریشه‌های تورمی و حل آن در اولویت دولت چهاردم باید قرار گیرد.

ان‌شاءا… دولت توفیق خدمت به مردم را حاصل کند زیرا موفقیت دولت، موفقیت جمهوری اسلامی است یاد همه شهدا و شهیدان رجایی و باهنر و شهدای خدمت شهید جمهور وهیأت همراه گرامی باد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.